• La trobada, organitzat per Confemercats i ATECOM, ha reunit 60 tècnics de comerç de les províncies d’Alacant, Castelló i València
  • La directora general de Comerç, Maribel Sáez, i el regidor de Comerç, Santiago Ballester, destaquen el compromís amb els mercats, pel seu impacte en l’ocupació i en la dinamització de l’economia

València, 27 de juny de 2024. El Mercat Central de València ha acollit este matí la jornada ‘El futur dels mercats està per vindre’, dirigida als tècnics de comerç de tota la Comunitat Valenciana, impulsada per la Direcció General de Comerç i organitzada conjuntament per la Federació de Mercats de la Comunitat Valenciana, Confemercats, i ATECOM, l’associació que agrupa tots els tècnics de comerç de la Comunitat Valenciana.

Amb la celebració d’esta jornada es reprén la formació en matèria de mercats dels tècnics impulsada per la xarxa AFIC (Xarxa d’Agències per al Foment de la Innovació Comercial), de la Generalitat Valenciana, oberta també a la resta de tècnics d’associacions, institucions i administracions, com a eina fonamental per al desenvolupament i promoció dels mercats.

La trobada de hui, al qual han assistit 60 tècnics de comerç de municipis de les províncies d’Alacant, Castelló i València, ha comptat amb la presència de Maribel Sáez, directora general de Comerç de la Generalitat Valenciana, i de Santiago Ballester, regidor de Comerç i Mercats de l’Ajuntament de València.

En la jornada, Pepa Moltó, vicepresidenta de Confemercats per la província d’Alacant, ha informat sobre el calendari promocional de mercats que esta organització està treballant amb la Generalitat Valenciana per a llançar-lo a partir de l’1 de gener del pròxim any.

José Luis Parada, director de la Càtedra Extraordinària Economia Circular en la Gestió dels Mercats Públics de l’Ajuntament de Madrid i la Universitat Francesc de Vitòria, ha centrat la seua intervenció en ‘Els mercats municipals i el seu paper a les ciutats’; i Carlos Mínguez, de l’empresa GfK-NIQ i vicepresident d’ATECOM, ha tractat sobre els aspectes a tindre en compte en la dinamització de mercats.

Cristina Oliete, secretària general de Confemercats, ha reflexionat sobre la importància que els mercats estiguen representats davant les administracions sota una sola veu a través de les associacions de comerciants. En este sentit, ha apostat pel foment de l’associacionisme per a ajudar a visibilitzar les necessitats dels mercats i impulsar campanyes de promoció i dinamització d’estos espais comercials referents d’alimentació i productes de proximitat de tota la Comunitat Valenciana.

“Els mercats fan ciutat”, ha afirmat Maribel Sáez, qui ha explicat que “els mercats són vertebradors de barris, socialitzadors urbans i complement perfecte de l’activitat comercial a peu de carrer”. “Tenen un impacte econòmic local, no sols per l’ocupació directa que generen sinó també per l’efecte indirecte, gràcies a la seua capacitat d’atracció d’activitats complementàries que dinamitzen l’economia dels entorns en els quals es localitzen”, ha dit.

Conscients d’esta realitat i del potencial d’estos equipaments, Sáez s’ha referit als esforços que s’estan fent des de la Direcció General de Comerç per a l’impuls de la recuperació física i comercial dels mercats.

“En este sentit -ha explicat- des de la Generalitat Valenciana realitzem programes de millora destinats a l’entorn comercial urbà i renovació o reforma de mercats municipals (fixos o de venda no sedentària) i a estudis estructurals en mercats municipals, mercats ambulants o en espais urbans de concentració comercial. Estes jornades són una magnifica iniciativa per a demostrar que els mercats de la Comunitat Valenciana no sols estan molt vius sinó que són generadors de vida”.

Per part seua, Santiago Ballester ha destacat l’aposta de l’Ajuntament de València pels mercats. “Estem fent una gran faena de manteniment, actualització, i remodelació dels mercats de la ciutat, així com d’adaptació de la normativa que els regula, i que en un futur facilitarà l’activitat en els nostres mercats municipals, i d’impuls de les campanyes de comunicació i publicitat per a donar-los visibilitat. Són accions que hem desenvolupat treballant braç a braç amb Confemercats, ja que, sense l’associacionisme dels venedors dels mercats, el nostre treball no seria possible”, ha conclòs.

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines analíticos. Contiene enlaces a sitios web de terceros con políticas de privacidad ajenas que podrás aceptar o no cuando accedas a ellos. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información - Gestionar mis preferencias
Privacidad