• Este nou de Sistema Informàtic de Facturació, que permetrà la verificació i enviament automatitzat de les factures a l’Agència Tributària, serà obligatori a partir de gener de 2026
• Segons *Confemercats, el 95% dels empresaris -entre ells, els venedors de mercats-, desconeixen esta obligació, que requerix ajustar les terminals en el punt de venda
València, 24 de juny de 2025. El Mercat Central de València ha acollit la jornada informativa ‘Nous sistemes de facturació i *Veri**factu: adaptació al canvi’, per a ajudar els venedors a preparar-se davant la implantació del *Veri**factu, el nou Sistema Informàtic de Facturació que serà obligatori utilitzar a partir de gener de 2026.
La jornada, que es va celebrar ahir a la Sala de Juntes del Mercat Central, va ser impartida pel president de l’Associació Professional d’Assessors Fiscals de la Comunitat Valenciana (*APAFCV), Luis *Chinchilla Hurtado, i la secretària de la Junta de Govern d’esta associació, Carolina *Verdés Pastor. La clausura va ser a càrrec de *DIBAL-Solucions de pesatge i etiquetatge per a Comerç i Indústria, entitat amb la qual *Confemercats, com a membre de Mercats de Tradicionals d’Espanya (*METRAE), ha firmat un conveni de col·laboració per a oferir condicions més avantatjoses als seus associats.
*Veri**factu és un sistema que permetrà la verificació i enviament automatitzat de les factures a l’Agència Tributària, així com les factures simplificades o els tiquets de caixa, garantint la integritat, conservació i traçabilitat de la informació.
Des de *Confemercats s’ha detectat que el 95% dels empresaris -entre ells, els venedors dels mercats-, desconeixen l’obligació de qualsevol autònom o empresa, independentment del volum de facturació, d’utilitzar *Veri**factu en pocs mesos, que suposarà canviar la seua relació amb l’administració tributària i ajustar les seues terminals en el punt de venda al nou Sistema Informàtic de Facturació per a l’emissió, conservació i enviament del registre de factures, en compliment de la normativa vigent establida per l’Agència Tributària i en el marc de la Llei 11/2021, de mesures de prevenció i lluita contra el frau fiscal.
En la jornada es van abordar temes com els beneficis del *Veri**factu quant a control, automatització i estalvi de temps; estratègies per a reduir la bretxa digital; les noves obligacions legals en matèria de facturació; la familiarització amb el calendari d’aplicació i el seu impacte; modalitats d’enviament de factures; diferències amb la factura electrònica; funcionament de la plataforma de l’Agència Tributària; els canvis interns necessaris en comerços, pimes i assessories; el canvi com una oportunitat d’orde i modernització; l’impacte en els processos (*TPV, caixes registradores, *vending i balances); el paper de les assessories com a assessors tecnològics; exemples de digitalització i orde documental; i full de ruta clar per a adaptar-se sense estrés.
L’Associació de Venedors del Mercat Central ha volgut manifestar expressament el seu agraïment a l’Associació Professional d’Assessors Fiscals de la Comunitat Valenciana (*APAFCV), la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (*CEV), la Confederació Valenciana de Comerç (*Confecomerç), *Confemercats i Mercats de Tradicionals d’Espanya (*METRAE) per la seua implicació per a la realització d’esta sessió informativa i per haver facilitat les ferramentes i la motivació per a acompanyar als venedors del Mercat Central en este procés d’adaptació, ajudant-los a superar la resistència al canvi i traslladant-los tranquil·litat i suport.
Per a més informació:
Arantxa Martín: 610 49 37 47





