- La iniciativa de Confecomerç té com a objectiu visibilitzar els valors que representa el comerç de proximitat i el paper contributiu del sector amb la societat
NP 28/06/2024.- Comercios y Servicios VI, membre de Confecomerç, ha posat en marxa la campanya “Menudències”, una acció autonòmica que busca sorprendre i fidelizar a clients i nous consumidors conscienciant sobre la importància de comprar en el comerç local.
El vídeo de la campanya reflecteix els beneficis que té el comerç local per al conjunt de la societat. Posa en evidència eixes “menudències”, de les quals el sector està orgullós, eixes xicotetes coses que converteixen al comerç de proximitat en gran, en la millor opció per al consumidor. Posa en relleu que quan desapareix un comerç, perdem tots.
La presidenta de l’associació de comerciants de Villena, Eva Iglesias, ha assenyalat que “hem de treballar per la conscienciació, mostrant els valors del xicotet comerç i sensibilitzar sobre els hàbits de compra. Cada vegada que comprem en el comerç local estem comprometent-nos amb el municipi, apostant per un model de negoci de proximitat, de producte fresc, que promou la sostenibilitat, que compta amb una àmplia especialització i tracte personalitzat, que aporta seguretat als nostres carrers, que contribueix socialment perquè els ciutadans compten amb més i millors recursos públics”.
L’acció busca conscienciar sobre la necessitat de potenciar un teixit comercial format per pimes, micropimes i autònoms, que representen la base de l’economia local. En este sentit, Iglesias ha insistit que són molts els anys que portem treballant braç a braç amb l’Ajuntament de Villena per a aconseguir una ciutat més pròspera tant per als comerciants, hostalers i professionals com per als veïns i per a aconseguir la consciència que el comerç fa ciutat i la manté viva”.
De fet, el comerç de proximitat és un sector prioritari, el més contributiu amb l’Administració local, per la qual cosa a Villena es treballa conjuntament associació i ajuntament. Així, Comercios y Servicios VI va reclamar un Pacte del Comerç per a avançar en polítiques, encaminades a fomentar la conscienciació, a ajudar en mesures que facen costat al relleu generacional, a promoure l’emprenedoria en el sector, atraient el talent jove, a establir mesures que ajuden a fomentar el consum en el comerç local, un sector que contribueix i fa créixer els servicis públics.
Vídeo ‘Pequeñeces’ https://www.youtube.com/watch?v=PpJRMKCwz5s