- · Els clients podran participar demà dijous, 24 d’abril, en un sorteig de 10 cabassets amb berenars pascuers
- · El Mercat Central convertirà en protagonistes a clients, amics i venedors, gravant en un pòdcast les seues històries sobre sabors, costums i moments viscuts per a transmetre la tradició a les pròximes generacions
València, 23 d’abril de 2025. El Mercat Central de València fomenta la tradició del berenar pascuer valencià sumant-se demà dijous, 24 d’abril, a l’acció ‘L@s que més saben’ emmarcada en la campanya ‘Els mercats, molt a comptar’ de Confemercats.
La Pasqua valenciana és tradició: vesprades de mona, entenimentada i catxirulo, unint a diverses generacions a través de berenars en espais naturals emblemàtics del nostre territori fins a la segona pasqua valenciana que acaba el dilluns de Sant Vicent.
La iniciativa impulsada per Confemercats té com a objectiu que una vegada al mes els mercats siguen protagonistes com a espais que promouen el patrimoni gastronòmic i l’alimentació saludable.
Els venedors del Mercat Central -els que més saben- volen amb esta acció posar en valor el berenar pascuer, en la qual són clau els productes valencians que es venen en les seues parades -llonganissa de pasqua, llom i embotit amb tomaca, faves i encisam, ou dur, panquemao, mona de pasqua i ous i figures de xocolate-, convidant als seus clients a participar en el sorteig de 10 cabassets amb berenars pascuers.
Els clients podran participar en el sorteig depositant els tiquets de compres realitzades en qualsevol de les parades de venda associats demà dijous, de 10:00 h a 14:00 h, en l’urna situada en la plaça central, davall la gran cúpula, anotant el seu nom i número de telèfon.
El sorteig -en el qual no poden participar titulars i treballadors del Mercat Central, ni els seus familiars- es realitzarà a continuació a les 14:00 h davall la cúpula. Els guanyadors hauran d’arreplegar la cistella el mateix dia, per contindre productes frescos.
Durant tot el matí el Mercat Central convertirà en protagonistes als clients, amics i venedors, gravant en un pòdcast les seues històries sobre sabors, costums i moments d’eixes vesprades de retrobaments en assecadors, arrossars o muntanyetas per a poder transmetre esta tradició a les pròximes generacions.
L’acció de Confemercats ‘L@s que més saben’ en el marc de la campanya ‘Els mercats, molt a comptar’, desenvolupada en col·laboració amb la Direcció General de Comerç, Artesania i Consum de la Generalitat Valenciana amb el suport de Caixa Popular, es va presentar el 31 de març en el Mercat de Benicarló i tindrà visibilitat cada mes en un dels 35 mercats de Castelló, València i Alacant a través d’una imatge visual inspirada en l’estil còmic vintage, utilitzant il·lustracions cridaneres, realitzades per Tsunami Creativo, en les quals es posa en relleu la qualitat dels productes i ressaltant el paper fonamental que exerceixen els mercats en la conservació i promoció del patrimoni gastronòmic.
Este mes d’abril, des del Mercat Central de València es presenta el cartell que es difondrà en la Comunitat Valenciana, amb el missatge ‘a l’abril, mones mil’, que té com a objectiu reforçar la imatge dels mercats com a espais de confiança i punt de referència on l’experiència i coneixement dels professionals garanteixen productes frescos i de qualitat, mantenint la seua essència tradicional i atraient a nous públics a través d’un enfocament creatiu.
La campanya s’implementarà pròximament en altres mercats municipals amb productes diferents on es realitzaran accions de dinamització.
Per a més informació:
Arantxa Martín: 610 49 37 47