Ministeri d’Afers Exteriors, Unió Europea i Cooperació
Plaza Marqués de Salamanca, 8
28006 Madrid

Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2023
Paseo del Prado, 18-20
28014 Madrid

En el dia d’ahir vam tindre coneixement d’una campanya de comunicació, d’àmbit nacional, que amb suport del Ministeri d’Afers exteriors, Unió Europea i Cooperació i del Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030; sota el lema “els Mercats es moren” ha publicat “Justícia Alimentària”.

És inadmissible que el Govern d’Espanya permeta esta campanya de desprestigi i agressió cap als nostres mercats municipals i els nostres productes.

Els nostres mercats són un referent en qualitat i en gestió a tot el món.

Esta campanya, lluny de protegir els mercats, tal com els coneixem, els perjudica greument, posant en perill el lloc de treball de quasi 500.000 persones que treballen en els mercats municipals de tota Espanya.

A la Comunitat Valenciana tenim 149 mercats i 4.244 parades que generen una ocupació directa de 10.600 persones, dels quals 65% són dones.

Eixe discurs interessat, incert i deslleial sobre el futur dels mercats, posa en risc un sector que necessita de tota la nostra ajuda per a continuar treballant en l’excel·lència com és el seu objectiu i el seu dia a dia, però des de la posada en valor no des del desprestigi.

De la mateixa manera volem traslladar-li la nostra disconformitat amb el producte triat per a fer la desafortunada campanya.

Per a la Comunitat Valenciana la taronja és un senyal d’identitat, equiparable a molts símbols de summa importància per als valencians, com pot ser-ho el plàtan per a Canàries o el marisc per a Galícia. La qualitat del nostre producte regional traspassa fronteres.

És una agressió injustificable la realitzada a través del tractament d’eixa imatge, una manipulació que desprestigia el propi producte i derivada d’esta manipulació desprestigia l’oferta dels nostres mercats.

Per tot això, sol·licitem una rectificació pública i la immediata retirada d’esta campanya que afecta molt negativament a la imatge dels mercats municipals i places d’abastos d’Espanya, així com a un senyal identitari per a la Comunitat Valenciana com és la taronja.

 

 

 

Nuria Montes de Diego
La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme

Maribel Sáez Martínez
La directora general de Comerç, Artesania i Consum

València, 17 d’abril de 2024

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines analíticos. Contiene enlaces a sitios web de terceros con políticas de privacidad ajenas que podrás aceptar o no cuando accedas a ellos. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información - Gestionar mis preferencias
Privacidad