Prop de mig centenar de joves de la Generació Z van participar el passat 2 de maig en l’Hackathon de la Càtedra de Comerç de Confecomerç-UPV en el qual van haver d’enfrontar-se al repte de “Modelar una botiga capaç de conquistar-los”.

Des de les 12.30 fins a les 20.30 hores, els joves van treballar en equips per a proposar solucions noves que els permeteren dissenyar el futur del comerç de proximitat.

El vicepresident de Confecomerç, José Luis Beltrán, i el vicerector d’Estudiants i Emprenedoria de la UPV, José Alberto Conejero, van ser els encarregats de donar la benvinguda a este acte. La secretària general de Confecomerç, Amparo Barroso, i la directora de la Càtedra i professora titular d’ADE, Carmen Escribá, els van presentar la Càtedra i el sector del xicotet comerç a la Comunitat Valenciana, respectivament.

Guiats per representants i experts dels diferents sectors que formen part de Confecomerç, van elaborar idees innovadores capaces d’atraure als joves de la seua generació al comerç de proximitat. Els seus guies en esta aventura van ser Borja Ávila (Moda), Ligia Rodrigo (Moble), Cristina Oliete (Mercats), Carmen Palop (Esports), Blanca Vidal (Joieria), Marcos Montero (Llibreria-Papereria) i Marco Soto  (Electrodomèstics).

La proposta guanyadora, que va obtindre un premi de 1.000 euros, va ser la presentada per l’equip del sector llibreria-papereria amb el projecte “Llibres amb cor”. Els guanyadors van ser Paula Alonso, Marta Casanova, Joel Mira, José Antonio Sánchez i Sandra Cases.

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, i el president de Confecomerç, Rafael Torres, van donar a conéixer el projecte guanyador i van fer lliurament del premi.

Un sector en contínua transformació

Nuria Montes va subratllar la importància del xicotet comerç en l’economia de la Comunitat Valenciana i en la nostra societat.

“Canviarà, es transformarà, però no ha de desaparéixer perquè ens dota de vida i de futur. Plena d’activitat els nostres carrers i nosaltres necessitem una ciutats i pobles amb moltíssim comerç en elles”, els va dir a eixes “ments inquietes” que competien per crear la millor botiga capaç de conquistar a la Generació Z.

Montes va ressaltar la importància de la col·laboració entre empreses i universitats, i va valorar el compromís dels joves, que compten amb el talent necessari per a impulsar el creixement de la Comunitat Valenciana.

Una jornada per a l’aprenentatge

Esta actuació va servir perquè els participants conegueren millor el comerç de proximitat, però també per a aprendre molt de sobre la seua generació, com per exemple que són joves àvids d’experiències en el punt de venda i de relacions socials. Sorprenentment, no els preocupa tant la tecnologia ni la immediatesa. Volen espais en els quals puguen sentir i viure emocions!

 

Mira la Galeria de Fotos de l’Hackathon

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines analíticos. Contiene enlaces a sitios web de terceros con políticas de privacidad ajenas que podrás aceptar o no cuando accedas a ellos. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información - Gestionar mis preferencias
Privacidad