- José Luis Nueno i Pedro Baños, analitzaran com responen consumidors i xicotets comerços davant l’actual situació d’incertesa global.
- En el transcurs de la jornada es presentarà la plataforma del Ministeri d’Economia, Comerç i Empresa: ‘Comerç Connectat’.
València, 25 – 07 – 24.- La sèptima edició de RETAIL future ja va confeccionant un ampli i intens programa per al 19 de setembre, i de nou en l’espai que oferix CaixaFòrum València.
En esta nova edició cobren especial importància les possibilitats que oferix la Intel·ligència Artificial al xicotet comerç. Les persones assistents podran veure-ho a través de professionals i casos de negocis que destaquen i en la incorporació de la tecnologia a diferents àrees (gestió, màrqueting, enviaments, etc.). A més, tindran una sessió específica a través de LAB RETAIL future: Connexió IA, amb el suport tècnic de la firma Sciling, que presentarà les oportunitats que obri la intel·ligència artificial generativa al xicotet comerç i l’artesania.
Consumidors i xicotets negocis davant la situació geopolítica global
En RETAIL future també hi haurà ocasió per a analitzar el context global socioeconòmic i com afecta al perfil dels consumidors. José Luis Nueno, professor del Departament de Direcció Comercial i titular de la Càtedra Intent HQ de Canvis en el Comportament del Consumidor en IESE, analitzarà els canvis en el comportament del consumidor en este moment d’incertesa econòmica i Pedro Baños Bajo, conferenciant i escriptor especialitzat en geoestrategia, exposarà com afecten la situació geopolítica i el context global als xicotets negocis.
Comerç connectat
En esta edició, en la qual se succeiran ponències, taules de debat i casos d’èxit, també es donarà a conéixer la plataforma ‘Comerç Connectat’, una iniciativa del Govern d’Espanya per a impulsar la competitivitat i transformació digital del xicotet comerç, a través de recursos formatius, la creació de comunitats i el foment de relacions entre els diferents agents presents en el sector. María Aparisi, subdirectora general de Comerç Internacional de Servicis, Comerç Digital i Cadenes de Valor en la Secretaria d’Estat de Comerç, serà l’encarregada de presentar als comerços i artesans esta plataforma.
Sobre RETAIL future
RETAIL future s’ha establit com un esdeveniment anual organitzat per l’Oficina PATECO – Comerç i Territori del Consell de Cambres Oficials de Comerç, Indústria, Servicis i Navegació de la Comunitat Valenciana i la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme de la Generalitat Valenciana, cofinançat per la Unió Europea #EuropaSeSiente.
Des del seu inici en 2018, ha servit com a plataforma d’aprenentatge, intercanvi d’experiències i exposició de tendències per al comerç i l’artesania. Proporciona recursos teòrics i pràctics per a abordar la inevitable transformació requerida per la societat i els consumidors actuals.
En la seua sèptima edició, el pròxim 19 de setembre, RETAIL future presenta un programa divers que examina les tecnologies revolucionàries, les perspectives econòmiques de les pimes i la col·laboració com a resposta a temps desafiadors. L’assistència a les seues respectives ponències i el fòrum és gratuït. El registre ja està obert en https://retailfuture.es/