- La iniciativa té com a objectiu visibilitzar els valors que representa el comerç i el paper contributiu del sector amb la societat
- La campanya, que impulsa la Confederació en valencià i castellà al costat de les seues 204 associacions, gremis i mercats municipals consta d’un vídeo i continguts per a xarxes socials
València, 21 de juny de 2024.- La Confederació de Comerç d´Alacant, Castelló i València (CONFECOMERÇ) ha posat en marxa, al costat de les seues associacions sectorials, territorials, gremis i mercats municipals, la campanya “Menudències”, que compta amb la col·laboració de la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme.
L’acció busca sorprendre i fidelizar a clients i nous consumidors, conscienciant sobre la importància de comprar en els 55.000 xicotets comerços de la Comunitat Valenciana, un teixit comercial que ajuda al desenvolupament i prosperitat dels nostres pobles i ciutats.
“El 96% de totes les empreses de comerç són micropimes amb menys de 5 treballadors. És l’activitat econòmica amb més empreses de la Comunitat Valenciana, el 12,6% del teixit productiu. Estem davant la segona activitat que més ocupació genera, després de l’Administració Pública, amb 219.000 persones en actiu.
El comerç és el sector que més contribueix a les arques públiques, el que fa que cresquen els servicis públics que repercuteixen en el conjunt de la societat, i el que més treballadors autònoms té (el 15,4% del total), liderant l’ocupació femenina, amb un total de 134.662 dones, el 61,6% del total de treballadors, enfront del 46,9% del conjunt de l’economia”, ha apuntat el president de Confecomerç Rafael Torres.
La campanya posa en relleu que quan desapareix un comerç de proximitat, perdem tots. “Cal preservar el comerç local. Cada any es perden comerços, un 12,3% en els últims 10 anys, segons dades oficials, la qual cosa representa que estem en l’índex de dotació comercial més baix de la sèrie històrica”, ha assegurat Torres.
Per això “és necessari treballar, en primer lloc, des de la conscienciació, mostrant campanyes, com la que presentem hui, per a transmetre els valors del xicotet comerç i conscienciar sobre els hàbits de compra, i per una altra, abordar un pla estratègic, que ens permeta recuperar i mantindre les pimes, micropimes i autonómos del comerç, amb mesures encaminades a fomentar el relleu generacional, a promoure l’emprenedoria en el sector, i a vetlar per un level playing field, que establisca unes mateixes regles de joc per a les grans plataformes en línia i els establiments físics.
La iniciativa arribarà als municipis de la Comunitat i als sectors comercials a través de les 204 associacions locals, gremis, i mercats municipals, que faran seu el missatge i difondran la importància que té la compra en el comerç local, els avantatges que representa per a tots els ciutadans.
Si l’any passat la campanya de Confecomerç va posar el focus en la necessitat de recuperar uns principis, que havien quedat oblidats pels efectes de la globalització, en esta ocasió, l’acció posa l’accent en la necessitat de cuidar un model de negoci, de proximitat, producte fresc, sostenibilitat, especialització, tracte personalitzat, que aporta seguretat als nostres territoris, que contribueix a les arques públiques, que repercuteixen en favor de tots els ciutadans.