Atraure talent al sector i posar fi al problema del relleu generacional en el xicotet comerç passa per conquistar a tota una nova generació de joves que desconeix el comerç de proximitat i que l’associa amb vells clixés que disten molt de la realitat.

Entre les moltes accions que el projecte quadriennal de Confecomerç contempla per a posar fre al tancament de comerços per falta de relleu generacional i atraure talent al sector, es troba l’Hackathon que la Confederació i la UPV, a través de la Càtedra de Comerç, organitzen el pròxim 2 de maig amb joves de la generació Z, que tindran el repte de dissenyar una botiga capaç de conquistar-los.

Dins d’este projecte també es troba la campanya “El Treball de La meua Vida”.

 

Què és un Hackathon?

Un Hackathon és una trobada de persones, en este cas joves nascuts entre 1997 i 2012, que aprofiten la intel·ligència col·lectiva i la col·laboració, per a desenvolupar en un temps rècord idees innovadores amb les quals donar resposta als reptes plantejats.

El repte que Confecomerç ha proposat als participants és “Modelar una botiga capaç de conquistar-te”. Per a això, disposaran de 8 hores per a identificar els principals problemes, plantejar idees per a solucionar-los i desenvolupar eixes solucions. Ho faran en equips de treball i comptaran amb la guia i el consell de representants de les associacions membre de Confecomerç, que els orientaran sobre les millors i més viables propostes.

Els joves interessats a participar poden inscriure’s en este enllaç.

D’entre totes les sol·licituds, se seleccionarà a 50 alumnes/as que participaran en l’Hackathon.

L’equip guanyador rebrà un premi de 1.000 euros. Tots els assistents rebran un certificat de participació i una samarreta.

L’Hackathon es durà a terme el pròxim 2 de maig de 12.30 a 20.30 a la Casa de l’Alumne (2a planta) de la UPV.

 

Càtedra de Comerç de Confecomerç

Al maig de 2022 Confecomerç i la Universitat Politècnica de València van firmar l’acord pel qual naixia la Càtedra de Comerç Confecomerç, la primera sobre xicotet comerç de la Comunitat Valenciana.

Des de llavors, la Càtedra està desenvolupant una labor d’anàlisi, investigació i innovació per a donar resposta, des de l’àmbit acadèmic, als desafiaments i oportunitats del sector del xicotet comerç en la nostra Comunitat.

El projecte perseguix també donar visibilitat al comerç minorista i atraure nou talent cap al xicotet comerç per a millorar la seua competitivitat i presentar-lo com un espai d’emprenedoria on desenvolupar una carrera professional d’èxit.

Des de la seua posada en marxa, la Càtedra ha dut a terme la primera fase de l’estudi “Anàlisi de situació i propostes de futur del comerç minorista de la Comunitat Valenciana”, ha realitzat Focus group amb comerciants i representants d’associacions de diferents sectors, Challenge i Hackathon per a abordar els reptes per a la millora dels mercats municipals; o la I Jornada de la Càtedra, en la qual el gerent de Saratoga i Domani i president de l’Associació de Comerciants del Centre d’Històric de València, Borja Ávila, va parlar als alumnes de la universitat sobre com “Emprendre amb passió. El Comerç com una professió rendible”.

En 2024, la Càtedra està abordant nous estudis, desenvolupant Focus group d’investigació amb el sector i organitzarà al maig la II Jornada de la Càtedra, en la qual una jove empresària exposarà a l’alumnat el seu cas d’èxit.

 

Més informació

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines analíticos. Contiene enlaces a sitios web de terceros con políticas de privacidad ajenas que podrás aceptar o no cuando accedas a ellos. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información - Gestionar mis preferencias
Privacidad